Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2009

Υποτροφίες από την Transbalkan (εταιρία κατασκευής πετρελαιαγωγού). Πόσο αθώα είναι η κίνηση;

Όπως έχω και παλιότερα είμαι αντίθετος με την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, όχι όμως φανατικά. Έχω σοβαρές επιφυλάξεις, φοβάμαι και εγώ μήπως δεν τηρηθούν οι περιβαλλοντικοί όροι, φοβάμαι το λάθος εκείνο που θα καταστρέψει περιβαλλοντικά τον τόπο μας. Όλα αυτά πηγάζουν όμως κυρίως από την ανεπάρκεια και την έλλειψη ελεγκτικών μηχανισμών σε αυτήν την χώρα, φαινόμενο που από μόνο του αρκεί να ενισχύσει την δυσπιστία κατά πόσο το όλο εγχείρημα θα λειτουργήσει σύμφωνα με αυστηρά περιβαλλοντικά πρωτόκολλα.
Πριν λίγες ημέρες άκουσα στο ραδιόφωνο μια ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία η εταιρία που συστάθηκε για την κατασκευή του αγωγού προσφέρει υποτροφίες σε φοιτητές από τον Έβρου που σπουδάζουν σε σχολές που έχουν σχέση με το περιβάλλον. Έψαξα περισσότερες πληροφορίες και βρήκα ότι η εταιρία προσφέρει 15 υποτροφίες των 2500 ευρώ σε πρωτοετείς φοιτητές που φοιτούν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ με γνωστικό αντικείμενο σχετικό με το περιβάλλον. Οι πρωτοετείς φοιτητές από τον Έβρο σε τέτοιες σχολές δεν ξεπερνάν τους 15 άρα καταλαβαίνετε ότι αφορά στην ουσία το σύνολο των φοιτητών στα τμήματα αυτά. Οι υποτροφίες από εταιρίες που δραστηριοποιούνται σε διάφορες περιοχές δεν είναι ασυνήθιστο φαινόμενο, όταν όμως αφορούν το σύνολο των φοιτητών κάποιας ειδικότητας τότε μοιάζει περισσότερο με προσπάθεια εξαγοράς συνειδήσεων. Προπληρώνονται άνθρωποι που λόγω επαγγελματικής ιδιότητας η γνώμη τους για τις όποιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου θα έχει βαρύνουσα σημασία.. Ίσως να κάνω και λάθος και η εκτίμησή μου να είναι εσφαλμένη, αλλά η χορήγηση αυτών των υποτροφιών δεν μου μοιάζει αθώα και από μόνη της ενισχύει την δυσπιστία που έχω για την κατασκευή του έργου αυτού. Μακάρι να πρόκειται για μια κίνηση καλής θέλησης και η καχυποψία μου να είναι αβάσιμη....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου